skip to Main Content

Crònica: viatge a Milà

Del 14 al 16 de desembre de 2012

Amics del Liceu varen organitzar un viatge a Milà del 14 al 16 del passat desembre de  2012, per assistir al teatre de La Scala a la representació de l’òpera Lohengrin de Richard Wagner. El motiu era engrescador i així va ser com vàrem començar el viatge.

Doncs bé, divendres 14 de desembre, aeroport del Prat, terminal 1, companyia Alitalia, hora de vol 11.30, però corre la veu que a Milà hi cau una tempesta de neu i que l’aeroport està tancat. Estem intranquils per la malesa meteorològica. Sobtadament ens anuncien que es pot fer boarding a les 15 hores. El vol és correcte i en arribar a l’aeroport de Linate contemplem la ciutat de la Lombardia, Milà, coberta d’un mantell blanc. Tot seguit ens acomoden a l’hotel Star Rosa i ens canviem precipitadament per anar a les 19 hores al Teatro alla Scala per assistir a la representació de Lohengrin. El teatre construït al segle XVIII en el lloc de l’antiga església de Santa Maria alla Scala, d’on deriva el seu nom, no és tan luxós com el nostre Liceu. Tenim llocs preferents i els intèrprets a escena són el tenor Jonas Kaufmann, la soprano Ann Petersen, el baix René Pape, el baríton Tomas Tomasson, etc., amb direcció musical Daniel Barenboim. El relat del Cavaller del Cigne Lohengrin, fill de Parsifal, és tan harmoniós i exquisit que fa emocionar amb tan immillorable música. La formidable orquestració, així com l’escenografia, vestuari, il·luminació, cors amb tan bones veus fan que en sortim complaents. S’ha fet tard, són les 12 de la nit. Plovisqueja aiguaneu. Ens dirigim a la propera Galleria Vittorio Emanuele, on alguns hi sopem. De retorn a l’hotel contemplem el Duomo, il·luminat suaument fent ressaltar el seu estil gòtic de gran bellesa, únic dins l’art italià.

L’endemà, dissabte al matí, tenim visita a l’església romànica de Santa Maria delle Grazie on es venera el Sant Sopar pintat per Leonardo da Vinci. Fa fred, és d’hora. Cal fer el recorregut per zona nevada. A l’església dels dominics hi ha culte. Passem al claustre i amb força control entrem al refectori. És impactant contemplar Il Cenacolo  (1495-1497) pintat sobre el mur amb tanta riquesa pictòrica. Imposa respecte.
Seguim la visita, ara pel nostre compte, a la catedral, el Duomo, de cinc naus de llarg i tres de creuer. Bonica i ornamentada amb grans quadres. Anem al centre, cal fer shopping, tot és atractiu, estem en època nadalenca. Passegem per la Via Napoleone on tot són marques d’alt nivell comercial.
Bé, els dies a Milà s’han esmunyit, han estat molt agradables. Hem gaudit en contemplar bells edificis i de bona música així com de bona amistat amb el grup d’Amics del Liceu.
Tenim el vol de retorn cap a Barcelona. A l’aeroport de Linate prenem el vol cap a Catalunya. Deixem Itàlia, sobrevolem la ciutat de Milà, encara embolcallada de neu. Arribem a casa sans i estalvis.

Anna Maria Badia
Sòcia d’Amics del Liceu

Ús de cookies

Aquesta web utilitza cookies per a proporcionar una millor navegació. Si continua navegant entenem que accepta les cookies i la nostra política de cookies ACEPTAR