Notícies

Víctor García de Gomar, futur director artístic del Gran Teatre del Liceu

Barcelona, 14 de gener de 2019. La Comissió Executiva del Gran Teatre del Liceu ha nomenat avui Víctor Garcia de Gomar com a futur director artístic de la institució. El nou càrrec ha estat seleccionat entre les 16 candidatures presentades -3 dones i 13 homes- al concurs públic de mèrits, per una comissió de 9 experts presidida per Salvador Alemany, president de la Fundació del Gran Teatre del Liceu; i la participació de Félix Palomero, gerent de la Fundación Baluarte de Pamplona -representant del Ministerio de Cultura y Deporte-; Jaume Graell, vicepresident d’Amics del Liceu -Generalitat de Catalunya-; Luisa Vinci, directora de l’acadèmia del Teatro alla Scala de Milà -Ajuntament de Barcelona-; Pia Bosch, assessora tècnica de la Diputació de Barcelona; Javier Coll, president de la Societat del Liceu; i per part del Teatre, Valentí Oviedo, director general; Josep Pons, director musical. La plena incorporació del càrrec serà al setembre, coincidint amb l’inici de la temporada 2019/20. Aquest calendari permetrà una transició ordenada amb l’actual directora artística del Liceu, Christina Scheppelmann, i també facilitarà la cobertura organitzativa al Palau de la Música, institució on Garcia de Gomar ostenta el càrrec de director artístic adjunt des del 2011.

El jurat d’experts ha valorat de Garcia de Gomar la seva experiència en equipaments musicals, especialment al Palau de la Música, que li ha permès un coneixement i l’establiment d’una xarxa relacional molt ampla a nivell internacional del sector musical  i operístic. Així mateix, ha valorat positivament la seva vessant creativa i holística -la confluència de totes les arts-, i la de gestor, fonamental per entendre i cercar l’equilibri pressupostari de la institució.  També la seva capacitat de treball en equip, especialment rellevant en l’etapa en la qual es troba el Liceu actualment. Del projecte, el jurat ha destacat el desenvolupament d’una mirada innovadora, internacional i contemporània sense perdre l’essència tradicional i originària de l’equipament; la constant referència al desenvolupament de nous públics; una idea revisadora de les cases d’òpera, destacant-ne d’aquest ideari la interrelació entre totes les arts i l’òpera i la idea d’incorporar al projecte diverses mirades artístiques.

Més informació