skip to Main Content

Gener 2024

Full Informatiu

Editorial / Gener 2024

Amics del Liceu, presents al Concurs de Cant Tenor Viñas!

Marc Balcells

Vicepresident d'Amics del Liceu

Amigues, amics: molt bon any 2024! I amb ell, una nova edició del nostre butlletí, la nostra gazzetta, carregada de novetats. Hi trobareu les nostres recomanacions culturals, així com l’entrevista a un de vosaltres (aquest cop, entrevistem a Mariàngela Vilallonga) i a un dels cantants de l’òpera que es representa: aquest cop, amb allò que es diu orgullo torero, ens fa molta il·lusió entrevistar un dels Escamillos de la Carmen de Bizet, el nostre estimat Simon Orfila. Tres són els grans esdeveniments liceistes dels mes: d’una banda, com hem dit, la Carmen de Bizet en la coneguda producció de Calixto Bieito, que no perd la seva modernitat després de tants anys. D’altra banda, el recital conjunt de Lise Davidsen i Freddie de Tommaso, amb un programa que inclou àries de Wagner, Verdi, Puccini, Giordano, Cilea i Txaikovski, lied de Strauss, cançó italiana (Tosti i Cardillo) i opereta (Lehár). No em puc imaginar millor forma de començar l’any!

Però el que realment a la Junta ens fa molta il·lusió dir-vos en aquesta editorial és la pròxima edició del concurs Tenor Viñas. Evidentment, poca novetat en aquest sentit, ja que el certamen celebra la seva 61a edició. Segurament, al llarg dels últims anys, més d’una i un de vosaltres hi ha assistit, ja sigui a la seva inauguració, a alguna de les eliminatòries, a la prova final, al concert dels guanyadors o a les converses amb els membres del jurat de l’edició corresponent.

Ara sí: el que ens fa molta il·lusió de compartir amb totes i tots vosaltres és la decisió de la junta que, a partir d’aquesta edició, i després de molt de temps, hi hagi un premi d’Amics del Liceu. Crèiem que calia reforçar la presència d’Amics no només en un dels concursos més importants de cant, sinó també en el nostre principal concurs al país, tan vinculat al Liceu. I d’aquesta manera, Amics del Liceu dotarà a un cantant amb un premi extraordinari de 3.000 €, per a estudiar tècnica vocal amb la soprano Luciana Serra a un jove cantant espanyol que resideixi a Catalunya. Amb aquest premi esperem potenciar el talent local i ajudar als cantants del futur.

Especialment per celebrar l’ocasió, Antoni Colomer, conegut ja d’Amics per les seves conferències, ens en farà una dedicada a la història del concurs. Sota el títol Concurs Tenor Viñas: seixanta anys fent història, farem un repàs dels seixanta anys de trajectòria del concurs, centrant-nos en la seva història, els seus orígens, però també en els participants més destacats.

I si són dels que gaudeixen a fons del certamen, s’inaugura el 13 de gener al Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona, amb un recital del tenor Francesco Meli (Don Carlo a l’òpera inaugural de la temporada a la Scala de Milà); el dia 19 serà la prova final al Liceu, amb un recital, en finalitzar, de la soprano Gemma Summerfield; el dissabte 20, Víctor Garcia de Gomar, director artístic del Liceu, conversarà amb Kiri te Kanawa, membre del jurat de l’edició d’enguany; i el diumenge 21, gaudirem dels guanyadors del certament amb el concert final, on seran oficialment premiats.

Ens veiem al Viñas!

Entrevista / Simon Orfila, baix-baríton

Simon Orfila (Menorca, 1976) és un baix-baríton que va iniciar els seus estudis musicals al Conservatori de Menorca i, posteriorment, a l’Escola Reina Sofia de Madrid amb Alfredo Kraus. El seu repertori inclou títols com Don GiovanniLe nozze di FigaroLa clemenza di TitoNormaI puritaniAnna BolenaL’elisir d’amoreMaria Stuarda, Lucia di LammermoorDon PasqualeLa favorita, etc. Ha cantat en teatres com el Teatro Real de Madrid i en les temporades d’òpera de Sevilla, Oviedo, Las Palmas, Maó, Palma de Mallorca, Bilbao, La Corunya, així com a la Deutsche Oper i Staatsoper de Berlín, Opéra Bastille de París, Teatro alla Scala de Milà, Royal Opera House de Londres, La Monnaie de Brussel·les i Bayerische Staatsoper de Munic, entre d’altres. Actualment interpreta el rol d’Escamillo a la producció de Carmen que es representa aquests dies a l’escenari del Liceu. Els Amics del Liceu no hem volgut perdre l’ocasió de conèixer-la més de prop. El nostre vicepresident, Marc Balcells, parla amb ell en aquesta entrevista.

Amics del Liceu: Què significa tenir de mestre Alfredo Kraus?

Simon Orfila: Amb 16 anys vaig tenir la sort de fer la prova per entrar al cor de l’Òpera de Maó, em van dir que havia de cantar sol i al cap de dos anys, amb 18 anys, va venir Alfredo Kraus a cantar en un homenatge que li van fer a Dídac Monjo a Menorca i li van parlar de mi. Ell estava de bon humor, em va voler escoltar i em va apadrinar. Em van convidar a l’escola Reina Sofía de Madrid, que era on ell donava classes, i allà va començar tot.

AL: Com és ser alumne d’Alfredo Kraus?

S.O: Era dur. L’Alfredo era molt disciplinat i ja m’anava bé en aquella època amb 18 anys…

AL: La resta és història, ets un dels cantants que no ens abandona

S.O: Porto gairebé dues-centes funcions al Teatre. Vaig començar al Teatre Victòria, tenia 21 anys quan vaig debutar amb Oroveso. Era el meu debut en un teatre important i vaig tenir l’honor que Alfredo Kraus vingués a veure’m debutar. Ens estàvem maquillant i vam sentir al teatre «Bravo! Bravo!», i era perquè ell hi entrava.

AL: Com recordes aquesta trajectòria pel Liceu, alguna funció que et faci més il·lusió?

S.O: Jo vaig cantar al segon repartiment de la Turandot inaugural, quan el Teatre s’havia reconstruït. L’assaig general va ser amb el segon cast i va ser el primer dia que s’aixecava el teló amb públic i va esclatar «Visca el nostre Liceu!». Recordo que estàvem damunt de l’escenari amb Ana María Sánchez, en pau descansi, que feia de Liù, i va ser una impressió tan gran, una emoció increïble. De nen viatjava molt a Barcelona i passava pel Liceu, i somiava «Tan de bo de gran pugui cantar aquí» i aconseguir-ho i fer-ho tant és sempre per mi una festa.

AL: Jo et recordo a la Semiramide, amb aquell escenari de ciència ficció…

S.O: També hi ha funcions mítiques amb Edita Gruberova, I puritani, Lucia, Il viaggio a Reims, on acabava l’ària i em tirava a la piscina i em quedava nedant una estona després dels assajos perquè s’hi estava molt bé. Són tants els bons records… L’últim Mustafà ballant, els Elisirs… He debutat molts papers aquí i gràcies a això vaig començar a cantar per tota Europa.

AL: Et quedes amb comèdia o amb drama?

S.O: Això és molt difícil, és com si a un avi li pregunten quin és el seu nét preferit. Jo de nen volia ser humorista o cantant d’òpera. Quan faig un Mustafà o un Dulcamara i la gent riu, m’encanta. Però és clar, també fer un Escamillo, la baralla amb Don José o fer un Felip II o una Lucia també està molt bé. O fer de dolent a Les contes d’Hoffmann també m’agrada. És difícil escollir.

AL: Després de veure’t com a Escamillo, el personatge et va com anell al dit, semblava un paper fet per a tu.

S.O: (Riu) Són papers que estan al rang on em sento més còmode. Són papers difícils però perds aquella part on vocalment pateixes, és una tessitura que s’adapta molt bé a la meva veu.

AL: Penso que amb la teva personalitat també…

S.O: No soc gaire “torero”, no soc gaire fan dels toros però és un paper que essent baix baríton sempre he vist. El meu ídol és Samuel Ramey i aquella mítica producció del Metropolitan amb Josep Carreras i Agnes Baltsa; me la sabia de memòria des de jove. És un paper on em sento molt identificat i còmode

AL: Com veus aquesta producció?

S.O: M’encanta. He fet vàries produccions de Calixto Bieito i em quedo amb la Carmen. És bestial. Amb coses tan senzilles el que arriba a dir. L’escena final en la qual entra Escamillo i està tothom a la plaça amb aquella corda i aleshores tothom marxa. Em quedo allà sol enfocat. No és perquè jo faci el paper, però quan ho he vist fer a d’altres, és una escena molt impactant. Després el final tan dur on ell la mata és molt actual desgraciadament. Està molt encertada aquesta Carmen. He fet produccions típiques i m’ho he passat molt bé però aquesta m’agrada molt.

AL: Hi ha una part de la teva carrera que volia comentar: Menorca. Un és el teu concert, ets el gran ambaixador d’Alaior. És un concert que continua la seva tradició després 25 anys. Com et va venir la idea? Com és el repte de portar cada any els teus col·legues de professió a Menorca?

S.O: Jo vaig anar a Madrid a estudiar. Els meus pares eren una família molt modesta i vaig començar a demanar ajudes. Primer a l’Ajuntament del meu poble, que em va ajudar el primer any, i a canvi, El concert de les festes de Sant Llorenç que havia organitzat Lluís Sintes, que és de Maó, però que va haver de deixar de fer-ho, vaig passar a organitzar-lo jo. L’alcalde, com que jo estava estudiant a Madrid, em va demanar que portés un parell d’amics per poder tornar a fer el concert, i allà va començar tot. Primer portava col·legues que també estaven estudiant com jo i després ja col·legues més professionals. Ha vingut tothom i tothom vol venir, estic molt agraït. És un concert benèfic que cada any dedico a una causa. Enguany, al càncer de pit amb diferents associacions, i tinc llista d’espera de cantants que volen venir. També s’ha de dir que estem una setmana a Menorca: els porto a la platja, a les festes, es menja molt bé…

AL: Ets molt actiu amb temes socials, doncs… L’altre tema sobre Menorca que et volia comentar són els cavalls. Podríem dir que són la teva gran vàlvula d’escapament?

S.O: Sí. Quan arribo a Menorca i em ve a buscar la meva noia el primer que li dic és que anem a veure el cavall. El tinc al camp, amb un poni que li fa companyia, i sempre el vaig a veure i penso en ell. És una part molt important de mi que vaig heretar del meu pare, que era qui realment sabia muntar i concursava, encara que jo també vaig arribar a concursar en salt d’obstacles i doma, i vaig sortir a les festes.

AL: En tens algun vídeo?

S.O: Sí, per un espectacle benèfic de la Creu Roja vaig sortir cantant muntant a cavall… però no ho tornaré a fer perquè es va posar nerviós quan va acabar l’ària, i encara vaig tenir sort perquè els cavalls no saps mai per on sortiran.

AL:  Sempre us veiem dalt de l’escenari i és bonic saber que també teniu vàlvules d’escapament… El que la gent tampoc sap en relació a Amics del Liceu és que tu ets un ambaixador del Grup Jove perquè en el seu moment vas apadrinar-lo. Com veus el futur de l’òpera?

S.O:  Jo crec que bé, veig els teatres plens i molt afició. S’està innovant i alhora mantenint moltes coses clàssiques que està bé perquè també tenen el seu públic. Per exemple, l’any passat vaig fer una producció de Carmen d’Emilio Sagi a l’Òpera de Roma que era és clàssica i, després, la que vaig fer a les Termes de Caracalla era moderna. S’ha de fer tot tant per enganxar gent jove com per mantenir el públic de sempre content. Jo crec que l’òpera està molt viva  hi ha moltes veus també.

AL: Per anys et tindrem?

S.O: Espero que sí!

AL: Moltes gràcies per aquesta entrevista

S.O: Esperem que aneu a veure Carmen i que la gaudiu moltíssim

Mira l'entrevista sencera a continuació:

Entrevista amb el soci / sòcia

Mariàngela Vilallonga

Exconsellera de Cultura i sòcia d'Amics del Liceu

En aquesta nova edició del butlletí, entrevistem la sòcia Mariàngela Vilallonga, Doctora en Filologia Clàssica, catedràtica de Filologia Llatina, Exconsellera de Cultura de la Generalitat de Catalunya i Amiga del Liceu. Entrevista a càrrec del nostre vicepresident Marc Balcells.

Carmen / fons

Espanya i la creació de Carmen

Elizabeth Kertesz
Musicòloga, membre honorària del Melbourne Conservatorium of Music (Universitat de Melbourne). Coautora de Carmen and the Staging of Spain

Quan el 1845 Prosper Merimée va publicar la seva novel·la Carmen, ja feia molt temps que la cultura francesa buscava evasió i entreteniment en les històries, la música i el ball procedents d’Espanya. Val a dir, però, que la tria que va fer Bizet d’aquesta coneguda història per a la seva nova opéra comique a l’inici de la dècada del 1870 fou innovadora, fins i tot valenta; un intent d’insuflar nous aires al gènere i, potser també, de dir la seva respecte a la situació política que vivia França aleshores. El caràcter explícit del conte passional i tràgic narrat a Carmen feia miques les tradicions familiars pròpies del teatre de l’Opéra-Comique, amb una posada en escena plena de gitanos, contrabandistes, toreros i soldats de baixa estofa que duien vides violentes i, en ocasions, criminals. Els llibretistes, Henri Meilhac i Ludovic Halévy, van reconvertir un argument conegut en quatre episodis espectaculars amb un desenllaç brutal. I, encara, temps després Halévy explicava que la trama de l’òpera havia arribat a consternar el dramaturg francès Jean Henri Dupin, el qual se’n queixava:

Llegir més

Carmen / veu

Carmen: una vocalitat fora dels arquetips

Jordi Maddaleno
Crític musical

La novel·la de Mérimée en què està basada la Carmen de Bizet, l’òpera francesa més interpretada de la història, amb llibret d’Henri Meilhac i Ludovic Halévy, es va publicar el mateix any de l’estrena del Tannhäuser de Wagner (1845). L’òpera es va estrenar a l’Opéra-Comique (Sala Favart) el 1875. Un any abans s’havia produït la première mundial a Viena, de Die Fledermaus (1874) de J. Strauss fill, l’opereta vienesa més popular del gènere, mentre que a Espanya, es va estrenar la sarsuela El barberillo de Lavapiés de Barbieri. Serveixi això per contextualitzar Carmen entre títols que guarden similituds en la seva forma i estil: opereta vienesa, opéra-comique i sarsuela, entre les seves característiques més comunes, l’ús de text parlat intercalat en els seus números musicals.

Llegir més

Conferències / 2024

Conferència a l’entorn d'”Adriana Lecouvreur”

Amb motiu de l’òpera “Adriana Lecouvreur” que tindrà lloc al Gran Teatre del Liceu aquest mes de juny, compartim la conferència presencial que Pol Avinyó, divulgador musical i soci d’Amics del Liceu, ens ofereix sobre aquest títol de Francesco de Cilèa.

Veure vídeo a Youtube

Agenda / Activitats

Nou curs musical “L’òpera francesa, apunts històrics”

Curs presencial o virtual (a escollir)
4 sessions: dimecres 18 de març, dijous 9 d’abril, dimarts 21 d’abril i  dijous 30 d’abril a les 19h a la Sala del Cor del Liceu
Preu Amics: 50€ (15€ una sessió sola)
Preu Abonats Liceu: 55€ (16€ una sessió sola)
Preu Institut Français: 55€ (16€ una sessió sola)
Preu públic general: 60€ (18€ una sessió sola)
Preu Jove, menors de 35 anys: 40€ (socis d’Amics del Liceu) o 45€ (públic general)
*Preu virtual: 45€

Amb motiu de les funcions de Werther de Jules Massenet a la temporada d’enguany del Gran Teatre el Liceu, i per tal de continuar enriquint els nostres coneixements operístics, els Amics del Liceu us proposem un nou curs presencial i virtual a l’entorn de l’òpera francesa impartit per Jaume Radigales, professor de la Universitat Ramon Llull , crític musical i col·laborador habitual d’Amics del Liceu.

Llegir més

Col·loqui amb el director d’escena Christof Loy

Dilluns 13 d’abril a les 19.30h 
Sala del Cor del Gran Teatre del Liceu (entrada per les Taquilles)
*Activitat gratuïta, cal reserva prèvia

Amb motiu de l’òpera Werther que tindrà lloc el proper mes demaig al Gran Teatre del Liceu, els Amics del Liceu hem organitzat un col·loqui entre el director d’escena Christof Loy i el president d’Amics del Liceu, Jaume Graell, per tal de comentar amb els Amics /gues tots els detalls d’aquesta producció.

Per inscriure’s en aquesta activitat, cal posar-se en contacte amb l’Associació: 93 317 73 78 – natalia@amicsliceu.com

IMPORTANT: Recordeu que per al bon funcionament de les nostres activitats, si per qualsevol motiu no hi podeu assistir, cal avisar-nos per cancel·lar la vostra plaça, per tal de poder avisar algun altre soci/a en llista d’espera

Llegir més

Sortida d’un dia a Manresa, punt central del territori barroc de Catalunya

Dimarts 14 d’abril a les 08.30h (llista d’espera)
NOU GRUP: Dimecres 3 de juny a les 8.30h

Manresa (sortida d’un dia en autocar)
Punt de Trobada: Avinguda Diagonal 355 (Com arribar-hi?)
Preu Amics:  95€
Preu acompanyants no socis: 100€

*Activitat exclusiva per a socis d’Amics del Liceu, màxim 1 acompanyant

El proper mes d’abril, els Amics us proposem una sortida d’un dia a Manresa per tal de visitar el punt central del territori barroc de Catalunya, amb tres espais de gran importància artística: el Museu del Barroc de Catalunya, la Santa Cova i la Seu de Manresa. 

Per una banda, el Museu del Barroc de Catalunya és una institució cultural dedicada a la difusió i preservació de l’art barroc català, un període especialment ric i expressiu que es desenvolupa entre els segles XVII i XVIII. Situat a l’antic Col·legi de Sant Ignasi, el museu va obrir les seves portes al públic l’any 2024 i s’ampliarà en els propers anys. El seu recorregut ofereix una visió del context religiós, social i artístic del període barroc, posant en relleu el paper de l’Església i de les institucions en la promoció de les arts. El museu presenta una col·lecció destacada de pintura, escultura i arts decoratives, amb obres provinents de diverses esglésies i col·leccions del país. Els diferents àmbits temàtics expliquen la teatralitat, l’emoció i la funció pedagògica del barroc a través d’una museografia moderna i amb recursos audiovisuals immersius.  A més, el museu es projecta com un espai viu, amb activitats culturals, exposicions temporals i programes educatius que contribueixen a apropar el barroc a tots els públics.

Llegir més

Conferència a l’entorn de “Werther”

Dimecres 22 d’abril a les 19h 
Sala de l’orquestra del Gran Teatre del Liceu (entrada per les Taquilles)
*Activitat gratuïta, cal reserva prèvia

Amb motiu de les funcions de Werther que tindran lloc al Gran Teatre del Liceu el proper mes de maig, us convidem a assistir a la conferència que  Rosa Fernández, Catedràtica de Música i acadèmica les Reials Acadèmies de Madrid i Barcelona, ens oferirà sobre aquest títol de MassenetRecordeu que, posteriorment, aquesta conferència estarà disponible a través del nostre Canal Youtube.

Per inscriure’s en aquesta activitat, cal posar-se en contacte amb l’Associació: 93 317 73 78 – natalia@amicsliceu.com

IMPORTANT: Recordeu que per al bon funcionament de les nostres activitats, si per qualsevol motiu no hi podeu assistir, cal avisar-nos per cancel·lar la vostra plaça, per tal de poder avisar algun altre soci/a en llista d’espera

Llegir més

Projecció a l’entorn de “Werther”

Dilluns 27 d’abril a les 19h 
Reial Cercle Artístic (com arribar-hi?)
*Aforament limitat. Cal reserva prèvia

El Grup Verdi d’Amics del Liceu ens proposa la projecció a l’entorn de l`òpera Werther, un resum de l’òpera de Jules Massenet en un únic audiovisual que inclou els millors fragments musicals procedents de produccions diferents, amb els cantants més emblemàtics del passat i del present.

Per inscriure’s en aquesta activitat, cal posar-se en contacte amb l’Associació: 93 317 73 78 – natalia@amicsliceu.com 

Llegir més

“Werther”, l’assaig general de la temporada 2025-2026 (exclusiu Amics)

Werther, de J. Massenet
Dimarts 28 d’abril a les 17h
*Activitat exclusiva per a socis d’Amics del Liceu, cal reserva prèvia

Seguint el funcionament d’anteriors temporades, l’Associació, per deferència del Gran Teatre de Liceu, ofereix un assaig reservat exclusivament per als membres d’Amics del Liceu*. D’aquesta manera, tots els socis/es podran beneficiar-se d’aquest avantatge. L’assaig de la propera temporada 2025-2026 serà el de Werther de J. Massenet, que tindrà lloc el dimarts 28 d’abril de 2026 a les 17h.

Els socis/es interessats ja podeu reservar la vostra plaça. La reserva es pot fer per UN dels següents canals: correu electrònic, telèfon o  whatsapp (un sol canal és suficient per formalitzar la reserva).

Recordeu que disposeu d’una invitació per soci/a, a excepció dels Amics Protectors, Preferents i Benefactors, que poden gaudir de dues invitacions per persona.

Un cop feta la reserva, rebreu un email o whatsapp de confirmació, però la invitació s’enviarà per email al soci/a corresponent uns dies abans de la data de l’assaig.

*Aquest assaig es exclusiu per als socis / es que estiguin donats d’alta i amb la quota vigent en el moment de l’assaig

Per inscriure’s en aquesta activitat, cal posar-se en contacte amb l’Associació: 93 317 73 78 – natalia@amicsliceu.com

Llegir més

Propers Viatges

Zúric, del 14 al 18 de maig

El proper mes de maig, els Amics del Liceu us proposem una escapada a Zúric per tal de gaudir de tres títols operístics cabdals del repertori operístic. Començarem per una versió concert de La damnation de Faust, d’Hector Berlioz, amb llibret del…

Llegir més

Sortida al Festival Espurnes Barroques, del 30 al 31 de maig

El mes de maig, els Amics del Liceu us proposem una escapada de cap de setmana per assistir al Festival Espurnes Barroques, que ofereix experiències musicals d’alta qualitat en enclavaments barrocs i paisatges singulars de, sobretot, petits municipis de la Catalunya Central.…

Llegir més

Festival d’Aix-en-Provence, del 14 al 18 de juliol

El proper mes de juliol, els Amics del Liceu us proposem una escapada al Festival d’Aix-en-Provence per tal de gaudir de tres títols operístics excepcionals dins el repertori. Començarem per Die Frau ohne Schatten, de R. Strauss, una de les obres més fascinants…

Llegir més

Festival de Macerata, del 30 de juliol al 3 d’agost

El proper mes d’agost, els Amics del Liceu us proposem un viatge per assistir al Festival de Macerata, un dels festivals d’estiu més importants d’Itàlia amb més de 100 anys d’història, que té lloc al Sferisterio, un teatre a l’aire lliure del…

Llegir més

Bayreuth, del 18 al 21 d’agost (llista d’espera)

Ens fa especial il·lusió informar-vos que els Amics del Liceu hem signat un conveni de col·laboració amb el Club Wagner que dona la possibilitat als Amics de tornar novament al Festival de Bayreuth. Així doncs, hem organitzat un viatge per al mes…

Llegir més

La Schubertíada, del 18 al 21 d’agost (en preparació)

El proper mes d’agost, els Amics del Liceu us proposem una sortida a La Schubertíada, una cita habitual durant el mes d'agost per als Amics del Liceu, on gaudirem de tres concerts únics. A més, el viatge es completarà amb diverses sortides culturals que estan…

Llegir més

Amics Destaca

Medalla d’Or per a la Fundació Victoria de los Ángeles

Aquest any 2023 ha estat molt especial per als seguidors de la soprano Victoria de los Ángeles ja que el passat 1 de novembre es va donar el tret de sortida als actes de commemoració del centenari del seu naixement. Ara, des d’Amics del Liceu, volem donar la nostra més sincera enhorabona a la Fundació Victoria de los Ángeles que aquesta setmana ha estat distingida amb la Medalla d’Or al Mèrit en les Belles Arts del Ministerio de Cultura. Aquesta distinció ha estat concedida per organitzar “amb gran èxit de públic, així com gran repercussió nacional i internacional, la commemoració del centenari del naixement de la soprano, que ha comptat amb la col·laboració i participació de diverses entitats culturals publiques i privades, programadors, festivals, cantants… per tal que el 2023 pugui servir de plataforma per ajudar a difondre el llegat i la memòria de l’artista”.

Més informació

Amics del Liceu aposta per les veus del futur a través del Concurs Viñas

Aquesta setmana, tal com explica Marc Balcells, vicepresident d’Amics del Liceu, a l’editorial, han començat les audicions preliminars de la 61a edició del Concurs Tenor Viñas que conclourà el divendres 19 de gener amb la Prova Final i el diumenge 21 amb el concert dels guanyadors al Gran Teatre del Liceu. La vinculació d’Amics del Liceu amb el Concurs ha estat, des de sempre, molt estreta i, enguany, volem reforçar-la encara més concedint el Premi Extraordinari per a estudiar tècnica vocal amb la soprano Luciana Serra a un jove cantant espanyol que resideixi a Catalunya.

El nostre vicepresident, Marc Balcells, ha entrevistat per aquest butlletí Arik Bellido, membre d direcció del Concurs Tenor Viñas, sobre la trajectòria del Concurs que l’any passat va commemorar la seva 60a edició.

Més informació

Noves propostes d’El Petit Liceu per endinsar-se en el món de l’òpera

El Petit Liceu amplia cada any la seva programació amb nous espectacles que poden despertar l’interès per l’òpera dels més joves de la casa. Aquest any s’estrenen dues noves propostes vinculades a dos dels grans compositors italians més importants del gènere operístic: Rossini i Puccini. D’una banda, aquest mes de gener, La cuina de Rossini que explica la història de dos joves, el Ross i la Isabella, els quals, en un viatge d’amistat i de descoberta, s’endinsaran en un món fascinant que els portarà fins a les òperes del geni de Pesaro. D’altra banda, el proper mes de juny, La torre dels somnis és una proposta a mig camí entre l’òpera i el circ, on ens endinsem en les àries i les melodies que va escriure Puccini. La trama ens explica com els habitants de la Torre dels Somnis hauran de defensar i protegir els seus somnis i utopies per salvar el seu status quo. En un món compromès pels interessos més foscos, “els impossibles”, que habiten la torre, desafiaran el seu propi destí.

Més informació

Promo especial per al concert d’Ermonela Jaho al Palau de la Música

DIlluns 19 de febrer a les 20h
Palau de la Música Catalana
*20% de dte exclusiu per a socis/es d’Amics del Liceu (Entre 18€ i 92€€)

Gràcies a la nostra col·laboració amb la Franz Schubert Filharmonia, els Amics tenim un 20% de descompte per al concert que la soprano Ermonela Jaho oferirà el proper mes de febrer al Palau de la Música Catalana. Jaho és actualment una de les sopranos més apreciades, aplaudides i respectades. Habitual dels millors teatres d’òpera de tot el món, debutarà al Palau de la Música amb la Franz Schubert Filharmonia, interpretant les àries més emblemàtiques de Puccini, peces que l’han convertit en tota una llegenda viva de la lírica. Jaho també serà la veu solista de la nova simfonia que Albert Guinovart ha compost per celebrar el centenari del naixement de Victoria de los Ángeles, artista que ell mateix va acompanyar al piano durant deu anys de la seva carrera.

Clica aquí per comprar les teves entrades. Per obtenir el 20% exclusiu per a socis/es d’Amics del Liceu, selecciona la tarifa Amics del Liceu i afegeix el codi promocional que t’hem enviat per email.

Més informació
Back To Top

Ús de cookies

Aquesta web utilitza cookies per a proporcionar una millor navegació. Si continua navegant entenem que accepta les cookies i la nostra política de cookies ACEPTAR
Aviso de cookies