Aquests darrers mesos el mercat editorial ha rebut diverses novetats relacionades amb el món de…
Octubre 2015
Aquesta és la primera temporada sencera de Cristina Scheppelmann com a directora artística i la seva empremta ja es troba en els casts dels espectacles que Joan Matabosch va deixar dissenyats. Enguany obre l’intens drama d’ambició i poder Nabucco, que arriba vint-i-un anys després de la seva darrera representació al Liceu, amb Ambrogio Maestri i Martina Serafin i el muntatge de Daniele Abbado. Terry Gilliam produeix Benvenuto Cellini, la primera òpera completa de Berlioz que, després de trenta-vuit anys, torna al Liceu, una obra molt influïda pels aires de la música italiana gràcies a l’estada del compositor a Roma. Juan Diego Flórez, per la seva banda, debuta com a Edgardo a Lucia di Lammermoor, una revisió del mite de Romeu i Julieta. Els dos Otello es podran veure en aquesta mateixa temporada, que porta el millor cantant de la versió verdiana, Aleksandrs Antonenko, que actuarà sota la direcció artística d’Andreas Kriegenburg. I Gregory Kunde encapçalarà l’Otello de Rossini, que s’aparta de la trama original de Shakespeare. El Wagner de la temporada és la tercera jornada de Der Ring des Nibelungen, Götterdämmerung, sota la direcció d’escena de Robert Carsen, que accentua la idea de l’home que teixeix el destí del món més enllà de les normes de la Naturalesa amb el seu impuls autodestructiu. Per la seva banda, la que és considerada la millor òpera del segle XX, Written on Skin, serà semiescenificada i dirigida pel seu propi autor. També es presentarà en versió concert Serse, una òpera barroca de Händel que s’estrena al Liceu. També es commemora el 50è aniversari del debut de Plácido Domingo al Liceu amb Simon Boccanegra, una cita ineludible. Bellini serà present amb I Capuleti e i Montecchi en una producció de la Bayerische Staatsoper i la San Francisco Opera que respecta la partitura original, en què Romeo està interpretat per una mezzosoprano, ja que en algunes ocasions es destina el rol a un tenor. I la tràgica història d’amor entre Rodolfo i Mimì de La Bohème se situa al París dels anys 30, amb una carcassa tradicionalista, però amb un aire fresc i molt teatral. La temporada es tancarà amb una Die Zauberflöte innovadora, una posada en escena que barreja els cantants amb projeccions de cinema d’animació que evoquen el cinema mut dels anys 20.
Quant al vessant simfònic, Josep Pons dirigirà tres concerts que tenen voluntat interdisciplinar. Ricardo Muti i l’actor Jeremy Irons -en substitució de John Malkovich- són dos grans noms de la temporada, que intervindran a l’Egmont de Beethoven amb la Wiener Akademie. A més, paral·lelament a Götterdämmerung, es presentarà un concert de simfonies de pel·lícules inspirades en Wagner, i West Side History voldrà evocar el mite de Romeu i Julieta, en ocasió de I Capuleti e i Montecchi. El ballet també té el seu protagonisme, amb l’English National Ballet –que ens ha dut El llac dels cignes aquest mes de setembre- i la Compañía Nacional de Danza, amb el seu Homenaje a Granados; i per Nadal es veuran El Pessebre, de Pau Casals, i Els Pastorets d’Albert Guinovart. La temporada es completarà amb recitals de Joyce DiDonato, Diana Damrau i Christian Gerhaher. Estem preparats per gaudir!